dissabte, 17 de setembre del 2011

Sadernes i Sant Aniol d'Aguja i el Salt del Brull i Talaixà i el Salt de la Núvia i...

... al dia següent la volta a l'Estany de Banyoles, tot en companyia de components de RocsAndPics. Un bon cap de setmana!

Vam seguir exactament la ruta que es descriu en la pàgina web de Senderisme i Teca (cliqueu aquí i aprofiteu-la!!!) proposada per Susana, a la qual ens vam apuntar la Loli, el Tomàs, el Toni i jo. Abans de començar a caminar, un bon esmorzar a l'Hostal de Sadernes... la veritat que va ser un cap de setmana de molt bon menjar, a banda del menjar de motxilla, per sopar, un restaurant a Banyoles, molt a prop de la Plaça Major, i per dinar diumenge, ja de tornada cap a casa, barbacoa a Tordera.

Tornem a l'Hostal de Sadernes, allà vam deixar els cotxes, i vam començar a caminar cap a Sant Aniol d'Aguja fins arribar al Salt del Brull, tornar a Sant Aniol i seguir amb la ruta circular cap a Talaixà passant pel Salt de la Núvia.

El Salt del Brull

De tots aquests paratges meravellosos, voldria destacar un dels punts de referència, el Salt de la Núvia on, allà cap el 1862, una núvia de Talaixà  va saltar i es va matar perquè la volien casar amb algú que no desitjava... I ara, les imatges:

Ens vam quedar a dormir a l'Alberg de Banyoles, i va ser la nit va caure una pedregada que semblava que el món es convertiria en un colador! Els companys muntanyencs es veu que es van llevar, però jo vaig fer mitja volta i vaig continuar dormint... tinc un bon dormir jo!

Al matí, quan ens vam llevar, i al veure que el cel estava bastant tapat, vam canviar d'idea, volíem fer alguna ruta a prop de Banyoles, a la Susana li havien parlat de les rutes dels soldats de Salamina, d'entre 4:30 i 5:00 h de durada, i al final, i com el temps no acompanya gaire a endinsar-se per la muntanya, vam fer la volta a l'Estany de Banyoles, just aquest dia es feia la 68a Travessia de l’Estany de Banyoles nedant, i mentre fèiem la volta, anàvem envoltats dels nedadors que tornaven caminant, molts descalços, al punt de sortida.

I les fotos d'aquest Estany, en un dia gris i plujós, però amb la seva màgia de sempre:

El que més han anat mirant els últims 30 dies...